چه چیزایی باعث خوردگی رنگ بدنه ماشین میشه؟

یه موضوع جالبی که امروز میخوام توی این مقالم دربارش صحبت کنم که اونم رنگ ماشینه!

رنگ ماشین علاوه بر داشتن ویژگی زیبایی برای یه خودرو وظیفه مهم تری داره که اونم اینه که از خودرگی بدنه ماشین جلوگیری کنه. که میخوام در ادامه بگم :

چه چیزایی باعث خوردگی رنگ ماشین میشه؟


همه ما فکر میکنیم که فقط تصادفات رانندگی یا ساییدگی خودرو با جایی باعث اسیب رسیدن به رنگ ماشین میشه ولی باید بگم شرایط آب و هوایی و نور آفتاب نیز شدیدا باعث اسیب رسیدن به این پوسته رنگی می شود و حتی در شهرهایی که نورآفتاب بسیار تند و شدید است باعث پوسته پوسته شدن رنگ ماشین و نهایت کنده شدن آن میشه که میتونه آسیب جدی به ماشین وارد کنه!

·         این چیزی که میخوام براتون بگم شاید براتون باور کردنی نباشه و اون اینه که نورافتاب علاوه بر این که میتونه به بدنه ماشین صدمه جدی وارد کنه میتونه سلامت سرنشینان رو هم بخطر بندازه چون قطعات پلاستیکی موجود در داخل کابین زمانی که نور افتاب شدید قرار میگیرند و گرم میشن شروع به انتشار گازهایی میکنن که شدیدا برای سلامت سرنشینان خطرناک باشه.

·         مورد بعدی که یه سم جدی برای بدنه ماشین هستش فضله حیوانات و پرنده ها است که به دلیل اسیدی بودن چنانچه مرتب تمیز نشه باعث پاک شدن رنگ خودرو میشه و در نگاه اول متوجه میشید که رنگ اون قسمت ها با سایر قسمت های خودرو متفاوته!

·         یه عامل مهم دیگه ای که شاید اصلا بهش توجه نشه وجود گردو غبار و ریزدگردهای موجود در هواست که روی بدنه ماشین میشینه که اگر شما بیاین به دستمال یا حوله خشک این گردو غبارو از رو ماشین پاک کنین صد در صد دارین به اون رنگ آسیب میزنین چون با اینکار روی ماشین خط و خش ایجاد می کنید.

 

بیشتر بخوانید: بوستر ترمز چیست؟

 

·         اگر بخوام به دلایل بیشتر بابت خوردگی و تغییر رنگ ماشین اشاره کنم میتونم  بارون اسیدی یا ریختن شیره درختان و گیاهان و یا شست و شوی بیش از حد در کارواش با مواد شوینده شیمیایی رو براتون مثال بزنم که همگی بسیار آسیب زننده هستند برای بدنه خودروی شما

راهکار جلوگیری از خوردگی بدنه خودرو چیست؟

بهترن راهکاری که میتونم بهش اشاره کنم پارک کردن خودرو در پارکینگ های مسقل هستش که از نورآفتاب، گرد و غبار و فضله پرندگان و ... به دور است. ولی در شهرهای پر جمعیت معمولا مشکل پارکینگ بسیار زیاد بوده ولی میتونین از روکش یا چادر ماشین استفاده کنین که تا حد زیادی میتونه از آسیب دیدن رنگ بدنه جلوگیری کنه!

 

اگر با همه مواردی که گفتیم بدنه ماشین دچار خط و خش شد چه کنیم؟

پیشنهاد میکنم تا حد امکان از ایجاد این خط و خش ها در خودرو جلوگیری کنید ولی چنانچه این خط و خش ها ایجاد شد و توجهی به آن نکردین باعث زنگ زدگی و خوردگی بدنه خودروی شما میشه! و شما حتما نیاز به نقاشی خودرو دارین که با این وجود ممکنه رنگ اصلا درست رو ماشینتون نشینه و ظاهر دلنشینی نداشته باشه!

حال اگر بدنه خودرو دچار خوردگی و آسیب شد راه های زیر پیشنهاد ما به شماست که در ابتدا باید آگاه شید که میزان این خوردگی های چقدره و تا چه حد از عهده شما بر میاد.

بدنه هر خودرو از سه لایه تشکیل شده است :

جلادهنده

رنگ اصلی

آستر

که در ابتدا باید بدونین که این خسارت به کدوم لایه وارد شده چون ترمیم هر لایه با دیگری متفاوته ! ولی این نکته رو در نظر داشته باشید که هر چقدر خوردگی به بدنه خودرو نزدیک تر باشه میزان ترمیم سخت تره!

برای لایه های بالاتر شما میتونین از یه قلم رنگ مخصوص اینکار استفاده کنید .

یه چیز خلی جالب رنگ بدنه ماشین شما یه شماره ای داره که میتونین این شماره رو زیر در موتور خودرو پیدا کنید و قلم موی مناسب  این کارو پیدا کنید

خب حالا که فهمیدین قلم خشگیر مناسب خودروی شما چیه و تهیش کردین اول محلی که قراره رفع خشگیری کنید با آب و صابون خوب بشورید که در صورت داشتن گرد و غبار و آلودگی تمیز شه سپس از یه سنباده نرم استفاده کنین و محل مورد نظر رو خوب سنباده کشی کنید . ( دقت کنید استفاده از خمیر دندون بی تاثیر نیست تو عملکرد کارتون)

اگر دیدین خراشی که ایجاد شده به اندازه کافی کوچیکه میتونین با پولیش به رفع آن بپردازین .

کلام آخر

ما به عنوان یه استارت آپ تخصصی باطری ماشین و سایر قطعات خودرویی تاکید میکنیم تا انجا که امکان پذیر است از فضای مسقف برای خودرو خود استفاده کنید تا کمترین صدمه به خودروی شما وارد بشه!

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد